سؤال: برای دریافت تسهیلات خرید تراكتور و كمباین و ادوات كشاورزی باید به كجا مراجعه نمایم ؟
پاسخ: مدیریت جهاد كشاورزی شهرستان – واحد مكانیزاسیون
سؤال: شرایط و ضوابط دریافت تسهیلات تراكتور و كمباین چیست ؟
پاسخ: داشتن اراضی زراعی و یا باغی به میزان لازم برای كشاورزان ، داشتن گواهینامه برای رانندگان حرفه ای ، دارا بودن حداقل تعداد 50رأس دام برای دامداریها، دارا بودن پروانه تأسیس معتبر در زمینه مكانیزاسیون كشاورزی برای واحدهای مكانیزاسیون كشاورزی و سایر شركتهای واجد شرایط
سؤال: برای دریافت سوخت مورد نیاز ماشین آلات كشاورزی و ... باید به كجا مراجعه و چه مداركی مورد نیاز می باشد ؟
پاسخ: با ورود به سامانه tejaratasan.ir توسط كامپیوتر های شخصی و یا مراجعه به دفاتر خدمات اینترنتی با ثبت نام در سامانه و درخواست فرآورده های نفتی دفترچه مالكیت تراكتور و یا كمباین را در زمان ثبت نام اسكن می نمایند.
سؤال: برای راه اندازی تشكلهای مكانیزاسیون باید به كجا مراجعه و چه مراحلی را باید طی نمائیم؟
پاسخ: مراجعه متقاضی به یكی از شركتهای خدمات مشاوره ای و فنی مهندسی محل اجرای طرح و ارائه درخواست كتبی مبنی بر ایجاد واحد مكانیزاسیون كشاورزی در منطقه
مراحل انجام كار:
- استعلام شركت خدمات مشاوره ای و فنی مهندسی از مدیریت جهاد كشاورزی شهرستان در خصوص نیاز منطقه به تاسیس واحد و احراز صلاحیت متقاضی
- در صورت تائید مدیریت شهرستان شركت خدمات مشاوره ای و فنی مهندسی نسبت به موارد ذیل اقدام می نماید:
1- بازدید از زمین محل اجرای طرح بمنظور مناسب بودن آن از نظر موقعیت ، محصور بودن، مساحت جهت نگهداری ماشین آلات و ادوات پیش بینی شده و دارا بودن سند یا اجاره نامه معتبر
2- اخذ كلیه مدارك مورد نیاز ذیل از متقاضی
3- بررسی كلیه مدارك متقاضی و مطابقت با اصل آن
4- تهیه طرح توجیهی فنی ،اقتصادی و اجتماعی متناسب با شرایط منطقه و بر اساس فرمت موجود در مدیریت جهاد كشاورزی شهرستانها
5- ارسال كلیه مدارك متقاضی به سازمان نظام مهندسی كشاورزی و منابع طبیعی استان و اخذ تعرفه پیش بینی شده از متقاضی
مدارك مورد نیاز:
1- فتوكپی اساسنامه و آگهی تاسیس جهت واحد های حقوقی ( لازم است در برگ آگهی تاسیس در قسمت موضوع شركت،فعالیت مرتبط با مكانیزاسیون كشاورزی قید گردیده باشد و حتما یكی از اعضای شركت فارغ التحصیل كشاورزی با اولویت رشته ماشینهای كشاورزی یا مكانیزاسیون باشد)
2- فتوكپی شناسنامه ( صفحه اول ) ، كارت پایان خدمت و مدرك تحصیلی ( در خصوص واحد های حقوقی از كلیه اعضاء)
3- طرح توجیهی فنی و اقتصادی
4- فتوكپی سند یا اجاره نامه محل اجرای طرح
5- تائیدیه مدیریت جهاد كشاورزی شهرستان در خصوص بلامانع بودن تاسیس واحد
سؤال: برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای ساخت ادوات و ماشین آلات كشاورزی باید چه مراحلی را طی نمایم؟
پاسخ: 1- عضویت در انجمن سازندگان ادوات و ماشینهای كشاورزی
2- محصول یا محصولات تولیدی مورد نیاز بخش باشد
3- تأییدیه كیفیت ساخت از مراجع ذیصلاح داشته باشد
4- تسلیم درخواست به انجمن سازندگان
5- معرفی متقاضی به بانك توسط سازمان جهاد كشاورزی پس از تخصیص اعتبار مربوطه
سؤال: علت تأكید بر توسعه خاك ورزی حفاظتی چیست و چه مزایایی دارد؟
پاسخ: بمنظور حفاظت از منابع آب و خاك و محیط زیست و كاهش هزینه ها
مزایا:
1 - اصلاح خاك
2 – كاهش هزینه با صرفه جویی های كارگری ، انرژی ، زمان و هزینه های ماشین آلات و صرفه جویی در مصرف سوخت و . . .
3 - جلوگیری از آلودگی محیط زیست
4 - حفظ رطوبت خاك و جلوگیری از تبخیر
5 - پیش رس كردن محصول با توجه به كاهش زمان تهیه زمین و آماده سازی بستر بذر زودتر از روش معمول
6 - دسترسی بیشتر گیاه به مواد غذایی با توجه به معدنی شدن ازت و مواد آلی خاك در دراز مدت و كاهش نیاز كودی
7 - افزایش مواد آلی خاك و حاصلخیزی آن
سؤال: مراحل دریافت گواهینامه تراكتور چیست ؟
پاسخ:
1- مراجعه متقاضی به مدیریرت جهاد كشاورزی شهرستان و ارائه درخواست
2- شركت در دوره سرویس و نگهداری تراكتور و اخذ گواهی مربوطه
3- معرفی متقاضی از طریق مدیریت جهاد كشاورزی به راهنمایی و رانندگی شهرستان جهت آزمون و اخذ گواهینامه ویژه تراكتور
سؤال: برای دریافت گواهینامه كمباین باید به كجا مراجعه كنم و چه مراحلی دارد ؟
پاسخ:
1- مراجعه به مركز آموزش جهاد كشاورزی و ثبت نام جهت شركت در دوره آموزشی بمنظور اخذ گواهینامه مهارت كمباین
2- مراجعه به راهنمایی و رانندگی و ارائه مدارك مورد نیاز جهت آزمون و اخذ گواهینامه ویژه كمباین
|